09 August 2018

7 Tanda Penyakit Tiroid Yang Perlu Anda Tahu



Kelenjar tiroid berfungsi untuk menghasilkan hormon yang dapat membantu mengatur metabolisma, suhu bagan dan kadar nadi anda. 
Sekiranya fungsi kelenjar tiroid ini terganggu, ia akan memberikan kesan kepada organ anda seperti hati, usus, buah pinggang, sistem pembiakan, jantung dan juga otak anda. Jelita senaraikan tujuh tanda penyakit tiroid yang anda perlu tahu agar anda boleh merawat penyakit in secepat yang mungkin.
Kepenatan Dan Tidak Selesa
Penyakit ini boleh menjejaskan tenaga dan emosi anda. Hipotiroid akan menyebabkan anda cepat letih dan lemah dan anda juga akan mengalami kesukaran tidur yang kerap dan juga berasa tidak selesa.

Perubahan Kadar Denyutan Jantung
Penyakit tiroid juga boleh menjejaskan hampir setiap organ di dalam badan dan ia juga mampu mengubah kadar denyutan jantung anda. Mereka yang menghidap penyakit tiroid di peringkat awal akan mengalami degupan jantung yang kurang daripada biasa atau sebaliknya, cepat daripada kebiasaannya.

Penambahan Atau Penurunan Berat Badan Secara Drastik
Perubahan pada berat badan adalah salah satu gejala penyakit tiroid ini. Peningkatan atau penurunan berat badan yang berlaku dalam tempoh masa yang singkat boleh disifatkan sebagai tahap hormon tiroid yang terlalu rendah atau terlalu tinggi.

Kulit Kering Dan Kuku Rapuh
Kulit gatal dan kering juga adalah salah satu tanda penyakit tiroid. Selain itu, penyakit ini juga akan membuatkan kuku anda menjadi rapuh dengan garisan menegak yang kelihatan di sepanjang permukaan kuku anda.

Masalah Suhu Badan
Penyakit tiroid juga boleh menjejaskan keupayaan tubuh anda untuk mengawal suhu. Anda mungkin berasa sejuk atau sebaliknya, anda mungkin akan berpeluh berlebihan ketika berada dalam suhu yang panas.

Leher Bengkak
Bengkak dan pembesaran di kawasan leher adalah gejala yang paling ketara untuk penyakit kelenjar tiroid ini. Pastikan anda sentiasa memberikan perhatian kepada gejala sedemikian.


"Saya dah risau bila disahkan mengalami masalah tiroid lepas lahirkan anak sulung."

Ini cerita Puan Hamimah. Yang telah 14 tahun mengalami masalah Tiroid.

Selain itu beliau juga sering mengalami sembelit, rambut kering dan cepat merasa letih apabila melakukan tugas sehariannya.

Stres dia. Sebab masalah ini mengganggu tugasnya setiap hari dan terpaksa ulang-alik untuk menjalani pemeriksaan kesihatan dari masa kesemasa.

Tapi tu dulu. Sekarang dah lain!

Satu hari tu masa Puan Hamimah terbaca di FB, dia ternampak cara bagaimana nak atasi masalah tiroid selepas membaca banyak testimoni didalam web BioVCO.

Dia pun rasa macam nak cuba dan buat order buat kali pertama.

"Eh ada perubahan. Lepas amalkan secara Kosisten."

Gembira betul Puan Hamimah, Sebab bengkak pada lehernya dah mulai susut, masalah sembelit beransur pulih, rambut dah tak kering macam dulu dan yang paling mengembirakan, beliau dah tak penat walaupun terpaksa berulang turun naik tangga.

"Kalau dah ada perubahan, bermakna ia serasi dan berkesan!"

Sekarang Puan Hamimah terus amalkan BioVCO. Seperti yang disyorkan.

Diperingkat awal dulu beliau minum 2 sudu pagi dan 2 sudu malam, selepas habis 4 botol beliau amal minum 2 sudu sehari dan akan terus mengamalkan hingga masalah tiroid yang beliau alami benar-benar pulih sepenuhnya.

Takut masalah tiroid tu berulang balik.


Anda ada masalah seperti yang Puan Hamimah hadapi?

Nak mengatasi masalah tiroid tanpa kesan sampingan?

.

Klik link di bawah untuk whatsapp:

http://bit.ly/trdfb
http://bit.ly/trdfb
http://bit.ly/trdfb

0 comments: