11 April 2009

By 4:31 PM

MCT didalam Minyak Kelapa Dara


Minyak Kelapa Dara mengandungi medium chain tringlycerides (MCT) yag hampir sama dengan lemak yang terdapat dalam air susu ibu. Malah, MCT mempunyai kesan nutrien yang sama dengan air susu ibu. MCT tidak perlu dihuraikan lagi dan akan terus meresap ke dalam sistem penghadaman dan menghasilkan sumber tenaga yang tinggi di dalam badan. Dan MCT inilah yang menjadikan Minyak Kelapa Dara boleh mengatasi dan mencegah kanser.

Sifat anti-mikrob MCT pada Minyak Kelapa Dara membantu tubuh menghilangkan bakteria penyebab penyakit. MCT mengambil alih tugas untuk mematikan mikrob. Dengan semakin kurangnya bakteria yang mengganggu di dalam tubuh, sel-sel darah putih akan bebas mencari dan merencatkan sel-sel kanser. Selain itu, MCT mempunyai pengaruh seperti antioksida yang mencegah tindak balas radikal bebas dan memberikan perlindungan kepada tubuh.

Menurut Murray Price Ph.D, Coconut Oil for Your Health, Longevity Publishing House, 2003, minyak kelapa dara yang tulen tidak berwarna (jernih dan lutsinar). Di Amerika Syarikat dan negara barat, minyak kelapa dara telah digunakan di dalam formulasi makanan untuk pesakit tua dan kritikal. Ia juga merupakan bahan penting dalam formulasi makanan bayi.


KLIK DISINI untuk maklumat lanjut

0 comments: