14 July 2019

Atasi Sembelit dengan Air Lemon dan BioVCO

By 4:02 AM
Perahan lemon dengan air suam dan BioVCO. 

Memakan banyak daging, makanan diproses dan makanan segera, terlalu banyak produk tesusu, makanan mengandungi gula boleh menyebabkan masalah pada sistem penghadaman dan pelbagai penyakit seperti kembung perut, gastrik, mual dan iritasi. 

Jika anda jenis yang sukar membuang air besar secara teratur, cuba amalkan cara berikut:

1. Air lemon

Ramai yang tahu bahawa minum air yang mencukupi akan membantu melancarkan penghadamanan. Jika sistem pencernaan anda kekurangan air, ia akan memberi masalah kepada sistem penghadaman anda. 

Untuk membantu mengatasinya disarankan untuk mengambil perahan dari setengah buah lemon dicampur 250 ml air suam pada setiap pagi. Minuman ini membantu melancarkan sistem pencernaan anda. 

2. BioVCO

BioVCO memiliki banyak manfaat untuk kesihatan, salah satunya, ia boleh membantu melancarkan sistem penghadaman anda.

Kunci untuk menjadikan BioVCO bermanafaat untuk tubuh bagi melancarkan sistem penghadaman adalah dengan membiasakan pengambilannya secara kosisten. 

Mulailah dengan pengambilan 1 sudu BioVCO setiap hari, secara perlahan-lahan, bila anda telah biasa, tambahkan 1 sudu secara perlahan-lahan hingga anda mengambil 3 sudu BioVCO setiap hari. Lama-kelamaan ia akan akan membantu memudahkan dan melancarkan pembuangan air besar. 






0 comments: